Modüler Sistem
İstanbul KENT Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı (KEPP), her biri en az 7 hafta süren 4 seviyeden oluşan modüler bir sistem uygulamaktadır: A1, A2, B1 ve B2. Her seviyenin müfredatı, dil becerilerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) öğretimine yönelik bütünleşik bir yaklaşımı takip eder. A1 ve A2 seviyelerinde öğrenciler genel İngilizce öğrenir ve sonraki seviyelerde (B1 ve B2) akademik İngilizceye odaklanmaya başlarlar.
Öğrenci El Kitabına ulaşmak için tıklayınız.
Ölçme ve değerlendirme sistemleri, eğitim sistemimizle koordineli olarak, "süreç" tabanlı bir yaklaşımla kullanılır. Bu sisteme göre, öğrenciler modül sırasında bir ara sınav, portföy, çevrimiçi ödevler aracılığıyla değerlendirilir. Öğrenciler, modül içi değerlendirmelerden MET (Modül Son Sınavı) sınavına girebilmek için 50 puan almalıdır.
Modül içi değerlendirme notları (%50) ve MET (%50) notu birleştirilerek öğrencilerin nihai puanı oluşturulur. Öğrenciler programda bir üst seviyeye geçebilmek için en az 60 puan almalıdır. Devam zorunluluğunu yerine getiremeyen öğrenciler aynı kitaplarla düzeyi tekrar ederler.
Seviye Bilgileri
A1 Seviyesi
Öğrencinin İngilizce bilgisi yoksa veya çok azsa birinci seviyeye yerleştirilir. Bu seviyede amaç, öğrencilere kelime dağarcığını ve dilbilgisini kullanmayı öğretmek ve okuduklarını ve duyduklarını anlama yeteneklerini geliştirmektir. Buna ek olarak, paragraf yazma ve konuşma yapma becerilerinin temellerini de atarlar. İlk olarak, seviyelerine uygun bir kitap okumaları ve derslere aktif olarak katılmaları gerekir. Birinci seviyeyi başarıyla tamamlamak için öğrencilerin yeni kelimeleri anlamlı bir şekilde kullanmaları ve sunum becerilerini geliştirmek için bir özet hazırlamaları ve bunu sınıfta sunmaları beklenir. Bütün bir modül boyunca, ara sınav da dahil olmak üzere çeşitli değerlendirmeler uygulanır.
A2 Seviyesi
A2 seviyesi, öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirmelerini ve B1 seviyesine giden genel bir İngilizce dil yeterliliği elde etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrencilerin dil becerilerini, kelime dağarcığını ve gramerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Modülün sonunda, ana fikri/özünü nasıl belirleyeceklerini ve kendi seviyelerindeki ve çeşitli türlerdeki dinleme ve okuma metinlerinin belirli bilgilerini nasıl anlayacaklarını öğrenmiş olacaklar. Ayrıca, tutarlı ve bütünlüklü bir paragraf oluşturmada ve seviyeye özgü strateji ve organizasyon becerilerinin kullanımını gerektiren konuşma, sözlü sunum görevini yerine getirmede seviyeye uygun gramer ve kelime dağarcığına hâkim olduklarını göstermiş olacaklar.
B1 Seviyesi
Bu seviyede öğrenciler akademik İngilizce öğrenmeye başlar. B1 seviyesindeki eğitim, öğrencilerin akademik hayatlarında kullanacakları dinleme ve not alma, makale yazma, akademik bir metni okuma ve anlama ve tartışmalara aktif olarak katılma becerilerini edinmelerini hedefler. Bu seviyede, internet ve kütüphane kaynaklarını aktif olarak kullanmalarını, akademik makalelere erişip okumalarını ve araştırma yapmalarını sağlayacak bir eğitim alırlar.
B2 Seviyesi
B2 seviyesinde, öğrencilerin önceki seviyelerde öğrendikleri üzerine inşa etmeleri ve yeni akademik beceriler geliştirmeleri beklenir. Dinleme konusunda, özellikle daha uzun ve daha akademik dersleri dinleyerek not alma becerilerini geliştirmek için pratik yaparlar ve dinleme sırasında egzersizlerle belirli bilgileri dinleme pratiği yapmaya devam ederler. Yazma konusunda, deneme yapısı üzerinde çalışmaya devam ederler. Aradaki fark, öğrencilerin daha uzun denemeler yazmaları, daha akademik görünmeleri, daha karmaşık cümleler kurmak için seviyeye uygun yapıları ve kelime dağarcığı öğelerini kullanmaları beklenir. Kendilerinden iyice geliştirilmiş fikir ve tartışmaya dayalı makaleler yazmaları bekleniyor. Dahası, verilen makalelerin bölümlerini yeniden ifade ederek veya özetleyerek güvenilir kaynaklardan kanıt sağlamaya başlarlar. Okuma derslerinde, öğrencilerden bağlamdan anlamı tahmin etmeleri istenir ve sözlük kullanmalarına izin verilmez. Daha uzun ve daha karmaşık metinleri okuyarak daha önce öğrendikleri temel okuma stratejilerini uygularlar. Bu, çıkarımlarda bulunmaya, metindeki argümanları yansıtmaya ve fikirlerini akademik kaynaklardan kanıtlarla desteklemeye başladıkları seviyedir. Konuşma hedeflerine ulaşmak için öğrencilere dinleme ve okuma metinleri sağlanır, böylece metinler üzerinde düşünürler, kendi bakış açılarını destekleyecek kanıtlar bulurlar ve karşıt fikirleri çürütürler. Genel olarak, B2 seviyesindeki öğrencilerin daha çeşitli ve karmaşık yapılar kullanmasını ve görüşlerini desteklemek için güvenilir kaynaklardan kanıt sağlamasını istiyoruz.
Ders Çıktıları
Seviyelere göre ders çıktıları doküman, TÜRKÇE.
Seviyelere göre ders çıktıları doküman, İNGİLİZCE.