Kent Üniversitesi

Uzaktan Eğitim Politikası

Bu politika hazırlanırken iç ve dış paydaşların görüşleri dikkate alınmış, toplantı tutanakları, anket sonuçları ve kalite raporları doğrultusunda nihai hâle getirilmiştir.

1. Giriş

Kent Üniversitesi, uzaktan öğretim süreçlerinde öğrencilerin dijital, akademik ve mesleki yetkinliklerinin veri temelli yöntemlerle izlenmesini ve geliştirilmesini temel bir ilke olarak benimser. Üniversitemiz, dijital pedagojiyi merkeze alan, erişilebilir, sürdürülebilir ve kalite güvencesine dayalı bir uzaktan öğretim ekosistemi oluşturmayı hedefler. Üniversitenin tüm akademik birimlerinde verilen uzaktan öğretim hizmetleri, yükseköğretim mevzuatı ile uyumlu olarak yürütülmektedir.

2. Politikanın Amacı

  • Öğrenme yönetim sistemi altyapısının güvenilir ve erişilebilir olmasını sağlamak,
  • Öğrenci ve öğretim elemanı deneyimini iyileştirmek,
  • Yeni nesil entegrasyon ve ottantikasyon metodları ile, Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin uzaktan eğitim imkanlarına erişimlerini kolaylaştırmak, deneyimlerini iyileştirmek
  • Uzaktan eğitim süreçlerinde şeffaf, ölçülebilir ve sürdürülebilir kalite ilkelerini uygulamak.
  • Moodle başta olmak üzere açık kaynak ekosistemi, yazılım bağımlılıklarını azaltarak üniversitenin bilgi birikimini, kurumun mülkiyetinde kalacak, uzun vadede sürdürülebilir, geliştirilebilir merkeziyetsiz bir teknoloji vizyonu sağlamak.
  • Öğrenme yönetim sistemi altyapısını; geliştirmeye, entegrasyona ve özelleştirmeye açık yapısıyla kurum içi yetkinliğin artırılmasına, mali sürdürülebilirliğe ve uzun vadeli dijital dönüşüm hedeflerine hizmet edecek şekilde yapılandırmak.
  • Uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenci odaklı yaklaşım, öğrencilerle etkileşim ve araştırmaya teşvik etmek,
  • Uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenci merkezli tekniklerin (ödev, forum, tartışma odaları) kullanılarak öğrenme aktivitesinin verimliliğini sağlamak
  • Yükseköğretimde YZ ve dijitalleşme sürecine paralel olarak teknik ve pedagojik ihtiyaçları tespit etmek, sağlamak ve süreci zenginleştirmek

3. Temel İlkeler

3.1. Dijital Öğrenme Altyapısı

  • Tüm programlarda Moodle LMS kullanmak.
  • Ders materyalleri SCORM, H5P, PDF ve video içerik formatlarında erişilebilir şekilde sunmak.
  • Güvenilir senkron araçlar kullanmak. 
  • Dezavantajlı bireylerin uzaktan eğitim faaliyetlerini uygun içeriklerle düzenleyerek fırsat eşitliği sağlamak.

3.2. Öğretim Tasarımı ve İçerik Üretimi

  • Tüm dersler için ders şablonu zorunluluğu getirmek.
  • Asenkron içeriklerin ders toplamının en az %30’unu oluşturması hedeflenir.
  • Etkileşimli içeriklerin artırılması için öğretim elemanlarına düzenli eğitimler vermek.
  • Ders materyallerinin paylaşımı, forum uygulamaları, ödev yükleme ve raporlama araçları ile öğretmenlerin uzaktan ve yüzyüze eğitim standartlarıı arttırarak öğrencinin uzaktan eğitim dersleri ile etkileşimini zenginleştirmek. 

3.3. Öğrenci Destek Hizmetleri

  • Öğrencilerin öğrenme analitiklerine dayalı geribildirim almalarını sağlamak.
  • 7/24 erişilebilir bir destek sistemi (ticket + canlı destek) hizmetini sağlamak.
  • Engelli öğrenciler için erişilebilirlik standartları uygulamak.

3.4. Ölçme ve Değerlendirme

  • Çeşitlendirilmiş ölçme-değerlendirme yöntemleri (ödev, proje, kısa sınav, forum vb.) kullanmak.
  • Sınav güvenliği için soru havuzu ve rastgeleleştirme uygulamak.
  • Yerleşik koşullandırma araçları, süre termini gibi ölçme değerlendirme ayarlamaları uygulamak. 

3.5. Veri Güvenliği ve Etik

  • Tüm kullanıcı verilerini KVKK’ya uygun şekilde işlemek.
  • Ders kayıtlarının saklama süresi üniversite senatosunca belirlemek.
  • Telif haklarına uygun içerik kullanımını zorunlu hale getirmek.

3.6. Sürekli İyileştirme ve Kalite Güvencesi

  • Öğrenci ve öğretim elemanı memnuniyet anketleri düzenlemek.
  • PUKÖ (Planla-Uygula-Kontrol et- Önlem al) döngüsü ile süreçlerin sürekli geliştirilmesini sağlamak.
  • İç ve dış paydaşlar ile yılda en az bir kez toplantı düzenlemek.
KENT’TEN
HABERİNİZ OLSUN