Kent Üniversitesi

Otizm Spektrum Bozuklukları ve Motor Beceri

Tarih : 09.02.2021

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı tarafından daha önce yüz yüze gerçekleştirilmiş ve başarılı bulunmuş 100 kadar projeye bu dönem çevrimiçi olarak uygulanma olanağı tanınmıştır. İstanbul Kent Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Dilara Özer’in "Otizm Spektrum Bozuklukları ve Motor Beceri" başlıklı projesi 22-27 Mart 2021 tarihlerinde çevrimiçi olarak üniversitemizde uygulanacaktır.

TÜBİTAK 2237-A OSBMB ASİL KAZANANLAR LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ.

EĞİTİM PROGRAM AKIŞI

EĞİTMEN ADI SOYADI

TARİH

SUNUM ADI

SUNUM SIRASI

Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar

22 Mart  PAZARTESİ

18:00-18:45

18:50-19:35

OSB NEDİR?

1

Prof. Dr. Dilara Özer

22 Mart  PAZARTESİ

19:40-20:25

Ebeveyn bakış açısıyla OSB

2

Doç. Dr. Seray Olçay Gül

22 Mart  PAZARTESİ

21:30-22:15

OSB'de davranış yönetimi

3

 

 

 

 

Arş. Gör. Dr. Hatice Deniz Değirmenci

23  MART SALI

18:00-18:45

OSB'de davranış yönetimi

4

Arş. Gör. Dr. Hatice Deniz Değirmenci

23  MART SALI

18:50-19:35

OSB'de Öğretim Yöntemleri

4

Doç. Dr. Seray Olçay Gül

23  MART SALI

19:40-20:25

OSB'de Davranış Yönetimi

3

Doç. Dr. Deniz Dağseven Emecen

23  MART SALI

21:30-22:15

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

5

 

 

 

 

Doç. Dr. Deniz Dağseven Emecen

24 MART ÇARŞAMBA

18:00-18:45

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

5

Doç. Dr. Banu Ataman Yancı

24 MART ÇARŞAMBA

18:50-19:35

Uyarlanmış Beden Eğitimi

6

Doç. Dr. Gonca İnce

24 MART ÇARŞAMBA

19:40-20:25

BE Dersinde Video Modelleme, Sosyal Öykü ve Akran Öğretimi

7

Prof. Dr. Yeşim Fazlıoğlu

24 MART ÇARŞAMBA

21:30-22:15

Duyusal Bütünleme

8

Prof. Dr. Yeşim Fazlıoğlu

25  MART PERŞEMBE

18:00-18:45

Duyusal Bütünleme

8

Doç. Dr. Sibel Nalbant

25  MART PERŞEMBE

18:50-19:35

TGMD – I Kaba motor Beceriler

9

Doç. Dr. Sibel Nalbant

25  MART PERŞEMBE

19:40-20:25

TGMD - II  Top  becerileri

9

 

Doç. Dr. Sibel Nalbant

25  MART PERŞEMBE

21:30-22:15

TGMD II  Motor becerilerin değerlendirilmesi

9

 

 

 

 

 

Prof. Dr. Mehmet YANARDAĞ

26  MART CUMA

18:00-18:45

Motor Beceri Gelişimi ve OSB

10

 

Prof. Dr. Mehmet YANARDAĞ

26  MART CUMA

18:50-19:35

Beden Eğitimi Dersinde BEP

10

Doç. Dr. Menşure Aydın

26  MART CUMA

19:40-20:25

Motor beceri programı hazırlama

11

Dr. Öğr. Üyesi  Ahmet Sansi

26  MART CUMA

21:30-22:15

Bütünleştirilmiş Beden Eğitimi

12

Prof. Dr. Dilara Özer

27 MART CUMARTESİ

18:00-18:45

İyi Örnekler I ;  BUFAM ( Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi)

2

Doç. Dr. Sibel Nalbant

27 MART CUMARTESİ

18:50-19:35

İyi Örnekler II; Online  Fiziksel Aktivite Programı

9

Dr. Öğr. Gör.  Büşra Süngü

27 MART CUMARTESİ

19:40-20:25

İyi Örnekler III; Online Destek Eğitim Hizmeti – TÜBİTAK projesi

13

Dr. Öğr. Üyesi: Aynur Aydoğan

27 MART CUMARTESİ

21:30-22:15

İyi Örnekler IV; Online Destek Eğitim Hizmeti – TÜBİTAK projesi

14

 

PROJE BİLGİLERİ

Başvuru Kriterleri: Programa fakültelerin çocuk gelişimi, özel eğitim, sınıf öğretmenliği, okulöncesi öğretmenliği ve beden eğitimi öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri başvurabilirler.

Değerlendirme Kriterleri: Öğrenciler GANO değerlerine göre en yüksekten en düşüğe doğru sıralanırlar. Bu sıralama içinde bir üniversitenin belirli bir bölümünden en fazla 5 kişi programa kabul edilir. Programın kontenjanı 50’dir. 

Düzenleme Kurulu Üyeleri (etkinlik düzenleme kurulu üyelerinin yurt içinden en az 3 farklı üniversite/araştırma kuruluşu mensubu bilim insanından oluşmalıdır), 

Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Özel Eğitim Bölümü

Prof. Dr. Neriman Aral

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Prof. Dr. Salih Pınar

Fenerbahçe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi

Prof. Dr. Nilgün Sarp

Bilgi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Bilim Kurulu Üyeleri:

Prof. Dr. Abdurrahman Aktop

Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Bölümü

Prof. Dr. Ayşe Aksoy

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okulöncesi Öğretmenliği Programı

Prof. Dr. Servet Bal

Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Doç. Dr. Gülşah Şahin

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Bölümü

Dr. Öğr. Üyesi Handan Doğan

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okulöncesi Öğretmenliği Programı

Eğitim özeti 

Amerikan Psikiyatri Birliği (APA), Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabında (DSM-5) otizm spektrum bozukluğu (OSB) sosyal iletişim ve etkileşim becerilerinde yetersizlik, sınırlı/yinelenen davranış örüntülerinin görüldüğü, rutinlere aşırı bağlılıkla birlikte duyusal uyaranlara normalin dışında tepki vermekle belirgin ve erken yaşta belirtileri ortaya çıkan nörogelişimsel bir yetersizlik olarak tanımlanmıştır (APA, 2013).

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Hastalıkların Kontrolü ve Önleme Merkezinin (CDC) Otizm ve Gelişimsel Yetersizlikleri İzleme İletişim ağı 2020 tahminlerine göre her 54 çocuktan biri OSB tanısı almaktadır. OSB’nin tüm etnik gruplarda, ırk ve sosyoekonomik düzeylerde ortaya çıktığı ve erkeklerde kızlara göre 4 kat fazla görüldüğü rapor edilmiştir. Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika’da yapılan çalışmalar OSB’ nin görülme sıklığının %1-2 olduğunu ortaya koymaktadır.

OSB’ nun tek tedavi yöntemi yoğun ve sürekli eğitimdir. Egzersiz temelli uygulamalar  Amerika Ulusal Otizm Merkezi (National Autism Center ;NAC) raporuna göre umut vaat eden uygulamalar olarak kabul edilmektedir.  Amerika Ulusal OSB Mesleki Gelişim Merkezi  (National Professional Development Center;  NPDC) raporunda ise “Egzersiz” bilimsel dayanağı olan  27 uygulamadan biri olarak  gösterilmiş ve   egzersizin , OSB tanılı öğrencilerin fiziksel uygunluklarını geliştirmek amacıyla kullanılabileceği belirtilmiştir.  Buna ilaveten egzersizin arzu edilen davranışların (doğru tepki, görev zamanı) ve uygun olmayan davranışların ( saldırganlık ve  kendini yaralama gibi) azaltılmasında  kullanılabileceğine yer verilmiştir.

Bu projenin amacı OSB olan çocuklarla çalışma potansiyeli olan çocuk gelişimi, beden eğitimi, antrenörlük, okulöncesi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği ve özel eğitim alanında öğrenim gören öğrencileri çok disiplinli öğretim programı ile otizmli çocukların motor becerilerini  uygun öğretim programları ve stratejileri kullanarak destekleme konusunda güçlendirmektir. Bu amaçla hazırlanan 24 saatlik eğitim programı her gün 4 saat olacak şekilde 22- 27 Mart 2021 tarihlerinde gerçekleştirilecektir. Programı görmek için tıklayınız...