2024 DGS KAYIT DUYURUSU
Tarih : 02.10.2024
İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DGS (DİKEY GEÇİŞ SINAVI) KAYITLARI
Sevgili Öğrencilerimiz,
İstanbul Kent Üniversitesi’ni kazandığınız için tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.
2024-2025 akademik yılında üniversitemize DGS ile kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz 02-09 Ekim 2024 tarihleri 09.00 – 17.00 saatleri arasında kayıtlarını online, şahsen veya noterden vekil ettiği kişiler tarafından yapabilirler. Bölümler için gün ayrımı yapılmamaktadır. Belirtilen tarihler arasında istenilen gün ve saatte kayıt yaptırılabilir. İsteyen adaylar üniversiteye gelmeden de online olarak kayıt işlemlerini belirtilen adımları tamamlayarak gerçekleştirebilir.
Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Kayıt işlemlerini eksik yapan veya tamamlamayan adaylar, öğrencilik haklarını kaybetmiş olacaklardır. Herhangi bir mazeret veya bir sağlık sorunundan dolayı farklı bir tarihte kayıt hakkı tanınmayacaktır.
E-Devlet Üzerinden Kayıt Tarihleri: 02-07 Ekim 2024
Taksim Kampüsü’nde Kayıt Tarihleri: 02-09 Ekim 2024
Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;
- E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
- Yerleşkede Kayıt
NOT: Muafiyet işlemlerinde sorun yaşanmaması adına kayıt işlemi gerçekleştikten en geç 5 gün içinde transkript ve ders içeriklerinizi ilgili fakülte sekreterliğine teslim etmeniz gerekmektedir.
KAYIT ÖNCESİ DOLDURULMASI GEREKEN ÖĞRENCİ TANIMA FORMU
Tüm öğrencilerin “Öğrenci Tanıma Formunu” doldurması zorunludur.
Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Öğrenci Tanıma Formunun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Öğrenci Tanıma Formuna ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz.
Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.
Sisteme Yüklenecek Evraklar
- Kimlik Fotokopisi
- Önlisans Diploması
- DGS Yerleştirme Belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)
- DGS Sonuç Belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)
*Sisteme yüklenecek evrakların okunaklı olması gerektiğinden fotoğraf veya ekran görüntüsü olarak değil taratılarak yüklenmesi gerekmektedir.
İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir.
“Gerekli durumlarda destek için destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.”
MALİ YÜKÜMLÜLÜK
Tam burslu yerleşen öğrenciler hariç, tüm öğrenciler bu adımı tamamlamak zorundadır. Ön kayıt formlarını tamamladığınızda ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı odeme.kent.edu.tr adresinden görüntüleyebilir, anlaşmalı olduğumuz bankaların kredi kartları ile taksitli YA DA tüm kredi kartları ile tek çekim olarak ödeyebilirsiniz. Ödeme işlemlerinde birden fazla kart ile işlem yapabilirsiniz.
Online ödeme yapmak istemeyen adaylar Taksim Yerleşkesine gelerek kayıtlarını tamamlayabilirler.
Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri gün içerisinde sisteme yansıyacaktır. Açıklamaya mutlaka öğrenci adı soyadı ve T.C. kimlik numarası yazılmalıdır.
Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.
ÖDEME YÖNTEMLERİ
Vakıkbank Vinov Kampüs : Vakıfbank Vinov Kampüs sisteminden faydalanmak isteyen velilerimiz, vinovkampus.vakifbank.com.tr web sitesinden, Vakıfbank Mobil Bankacılıktan ya da aralarında boşluk olacak şekilde vinovkampus yazıp kendisine ait T.C. Kimlik Numarası ve doğum tarihini 6757’ ye SMS ileterek Vinov Kampüs’e uzaktan başvuru yapabilirler. Başvurusu olumlu sonuçlanan velilerimiz, kredi kartı ya da diğer nakit limitlerini kullanmadan İstanbul Kent Üniversitesi’ne sağlanan imkân ve belirlenen şartlarda, sadece İstanbul Kent Üniversitesi’ne yapacakları ödemelerde kullanabilecekleri Vinov limitine kolayca sahip olabilirler. Vinov Kampüs ile ödeme yapacak velilerimiz, uzaktan başvuru veya Taksim Yerleşkesinde bulunan Vakıfbank aracılığı ile eğitim ücretlerini vade farksız 8 taksit ile ödeyebilirler.
Kredi Kartları: Eğitim ücretinizi anlaşmalı kredi kartlarıyla vade farksız 6 taksit yapabilirsiniz.
ANLAŞMALI BANKA KREDİ KARTLARI
- Vakıfbank
- Akbank
- İş Bankası
- Garanti Bankası ve Tüm Bonus Özellikli Kredi Kartları
- Qnb Finansbank
- Kuveyt Türk
Online Ödeme: Ön kayıt işlemlerinizi tamamladıktan sonra eğitim ücretinizi, odeme.kent.edu.tr linki üzerinden kart bilgilerini girerek yapabilirsiniz.
Peşin Ödeme: Kredi kartı ile tek çekim yapılan ödemelerde %7, Havale/EFT ile yapılan ödemelerde %10 peşin ödeme indirimi uygulanmaktadır. Anlaşmalı banka kredi kartlarına vade farksız 6 taksit imkanı sunulmaktadır. Taksitli ödemelerde, ücretin %25'i peşin alınır ve kalan kısım anlaşmalı kredi kartlarına 6 veya VakıfBank Vinov sistemi ile 8 taksite bölünür.
EFT/HAVALE yapılacak banka bilgileri aşağıdaki gibidir.
VAKIFBANK HESAP BİLGİLERİ
BANKA ADI: VAKIFBANK ETİLER ŞUBESİ
ALICI ADI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ
IBAN: TR68 0001 5001 5800 7306 1774 28
AÇIKLAMA: ÖĞRENCİ ADI SOYADI VE ÖĞRENCİ T.C. NUMARASI
Ödeme tamamlandıktan sonra dekont maliisler@kent.edu.tr adresine gönderilmelidir.
ÖDEME YÖNTEMLERİ
ÖĞRENCİ TANIMA FORMUNU DOLDURAN VE MALİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ YERİNE GETİREN ÖĞRENCİLER İÇİN;
-
E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)
E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;
- E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.
- https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,
- Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek veya arama butonuna “Üniversite E-Kayıt” yazılarak Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.
- Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.
-
E-devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerimizin yerleşkemize gelmelerine ve belge teslim etmelerine gerek yoktur.
Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır.
YERLEŞKEDE KAYIT
Yerleşkede kayıt hakkından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin Taksim yerleşkesine noterden vekil tayin ettikleri kişiler veya bizzat kendileri, aşağıda yer alan evraklar ile başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
Yerleşkede Kayıt için Gerekli Evraklar
- 2024 DGS Yerleştirme Sonuçları Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
- 2024 DGS Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
- ÖSYM Tercih listesi (Tercih burslarında kullanılmak üzere gerekmektedir.)
- Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevlilere ibraz edilecektir).
- Ön lisans diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Ön lisans diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir)
- 1 adet vesikalık fotoğraf (arkasına isim soyisim yazılmalı
Not: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra belirtmiş olduğunuz mail adresinize “kesin kayıt belgesi gönderilecektir.
Öğrenci İşleri Direktörlüğü
Telefon :0212 610 10 10
E-Posta :ogrenciisleri@kent.edu.tr
Web sayfası :www.kent.edu.tr
Kayıt Alanı :Cihangir Mahallesi Sıraselviler Caddesi No:71 34433 Beyoğlu / İSTANBUL