2024-2025 YKS EK KONTENJAN İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN KAYIT İŞLEMLERİ
Date : 19.09.2024
2024-2025 YKS EK KONTENJAN İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN KAYIT İŞLEMLERİ
Sevgili Öğrencilerimiz,
İstanbul Kent Üniversitesi’ni kazandığınız için tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.
2024-2025 akademik yılında üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz 25 Eylül – 30 Eylül 2024 tarihleri 09.00 – 17.00 saatleri arasında kayıtlarını online, şahsen veya noterden vekil ettiği kişiler tarafından yapabilirler. Bölümler için gün ayrımı yapılmamaktadır. Belirtilen tarihler arasında istenilen gün ve saatte kayıt yaptırılabilir. İsteyen adaylar üniversiteye gelmeden de online olarak kayıt işlemlerini belirtilen adımları tamamlayarak gerçekleştirebilir.
Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Kayıt işlemlerini eksik yapan veya tamamlamayan adaylar, öğrencilik haklarını kaybetmiş olacaklardır. Herhangi bir mazeret veya bir sağlık sorunundan dolayı farklı bir tarihte kayıt hakkı tanınmayacaktır.
E-Devlet Üzerinden Kayıt Tarihleri : 25-27 Eylül 2024
Taksim Kampüsü’nde Kayıt Tarihleri : 25 Eylül - 30 Eylül 2024
Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;
- E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
- Yerleşkede Kayıt
KAYIT ÖNCESİ DOLDURULMASI GEREKEN ÖĞRENCİ TANIMA FORMU
Tüm öğrencilerin “Öğrenci Tanıma Formunu” doldurması zorunludur.
Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Öğrenci Tanıma Formunun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Öğrenci Tanıma Formuna ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz.
KAYIT İŞLEMİNE BAŞLARKEN SİSTEME YÜKLEMENİZ GEREKEN EVRAKLAR AŞAĞIDAKİ GİBİDİR BU SEBEPLE EKRANA GİRMEDEN BELGELERİ HAZIRLAMANIZ GEREKMEKTEDİR.
Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.
Sisteme Yüklenecek Evraklar
- Kimlik Fotokopisi
- Lise Diploması
- YKS Yerleştirme Belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)
- YKS Sonuç Belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)
*Sisteme yüklenecek evrakların okunaklı olması gerektiğinden fotoğraf veya ekran görüntüsü olarak değil taratılarak yüklenmesi gerekmektedir.
İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir.
“Gerekli durumlarda destek için destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.”
MALİ YÜKÜMLÜLÜK
Tam burslu yerleşen öğrencilerimiz hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı, ön kayıt işlemi tamamladıktan sonra odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen ve e-devlet üzerinden kayıt yaptıramayan adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ve/veya kredi kartı ile pos cihazı üzerinden ödeme yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri gün içerisinde sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.
ÖDEME YÖNTEMLERİ
Vakıkbank Vinov Kampüs : Vakıfbank Vinov Kampüs sisteminden faydalanmak isteyen velilerimiz, vinovkampus.vakifbank.com.tr web sitesinden, Vakıfbank Mobil Bankacılıktan ya da aralarında boşluk olacak şekilde vinovkampus yazıp kendisine ait T.C. Kimlik Numarası ve doğum tarihini 6757’ ye SMS ileterek Vinov Kampüs’e uzaktan başvuru yapabilirler. Başvurusu olumlu sonuçlanan velilerimiz, kredi kartı ya da diğer nakit limitlerini kullanmadan İstanbul Kent Üniversitesi’ne sağlanan imkân ve belirlenen şartlarda, sadece İstanbul Kent Üniversitesi’ne yapacakları ödemelerde kullanabilecekleri Vinov limitine kolayca sahip olabilirler. Vinov Kampüs ile ödeme yapacak velilerimiz, uzaktan başvuru veya Taksim Yerleşkesinde bulunan Vakıfbank aracılığı ile eğitim ücretlerini vade farksız 8 taksit ile ödeyebilirler.
Kredi Kartları: Eğitim ücretinizi anlaşmalı kredi kartlarıyla vade farksız 6 taksit yapabilirsiniz.
ANLAŞMALI BANKA KREDİ KARTLARI
- Vakıfbank
- Akbank
- İş Bankası
- Garanti Bankası ve Tüm Bonus Özellikli Kredi Kartları
- Qnb Finansbank
- Kuveyt Türk
Online Ödeme: Ön kayıt işlemlerinizi tamamladıktan sonra eğitim ücretinizi, odeme.kent.edu.tr linki üzerinden kart bilgilerini girerek yapabilirsiniz.
Peşin Ödeme: Kredi kartı ile tek çekim yapılan ödemelerde %7, Havale/EFT ile yapılan ödemelerde %10 peşin ödeme indirimi uygulanmaktadır. Anlaşmalı banka kredi kartlarına vade farksız 6 taksit imkanı sunulmaktadır. Taksitli ödemelerde, ücretin %25'i peşin alınır ve kalan kısım anlaşmalı kredi kartlarına 6 veya VakıfBank Vinov sistemi ile 8 taksite bölünür.
EFT/HAVALE yapılacak banka bilgileri aşağıdaki gibidir.
VAKIFBANK HESAP BİLGİLERİ
- BANKA ADI: VAKIFBANK ETİLER ŞUBESİ
- ALICI ADI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ
- IBAN: TR68 0001 5001 5800 7306 1774 28
- AÇIKLAMA: ÖĞRENCİ ADI SOYADI VE ÖĞRENCİ T.C. NUMARASI
Ödeme tamamlandıktan sonra dekont maliisler@kent.edu.tr adresine gönderilmelidir.
ÖĞRENCİ TANIMA FORMUNU DOLDURAN VE MALİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ YERİNE GETİREN ÖĞRENCİLER İÇİN;
KESİN KAYIT İŞLEMLERİ
E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)
E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;
- E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.
- https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,
- Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek veya arama butonuna “Üniversite E-Kayıt” yazılarak Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.
- Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.
-
E-devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerimizin yerleşkemize gelmelerine ve belge teslim etmelerine gerek yoktur.
Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır.
Önemli Bilgi
E-devlet kapısı üzerinden aşağıdaki konularda hata aldığı için kayıtlarını tamamlayamayan öğrencilerimizin, belirtilen belgelerle birlikte 25 Eylül - 30 Eylül 2024 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında, yerleşkemize kayıt için şahsen gelmeleri gerekmektedir.
Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden Lise mezunu olunduğuna ilişkin bilgi alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin liseden tek dersinin, bütünleme sınavının veya 2008 senesi öncesi mezun olduğuna dair belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir.
MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisinin alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin Askerlik Şubelerinden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” yazısı alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir.
Yükseköğretim Bilgi Sisteminde aktif öğrenci kaydının bulunması: Bu hatayı alan öğrencilerin kayıtlı oldukları üniversiteden ilişiklerini kesmeleri ve bu işlemi tamamladığına ilişkin belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. Kayıt öncesinde ayrıca ilgili üniversitenin YÖKSİS bildirimini tamamlaması zorunludur.
YERLEŞKEDE KAYIT
Yerleşkede kayıt hakkından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin Taksim yerleşkesine noterden vekil tayin ettikleri kişiler veya bizzat kendileri, aşağıda yer alan evraklar ile başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
Yerleşkede Kayıt için Gerekli Evraklar
- 2024 YKS Ek Yerleştirme Sonuçları Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
- 2024 YKS Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
- ÖSYM Tercih listesi (Tercih burslarında kullanılmak üzere gerekmektedir.)
- Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevlilere ibraz edilecektir).
- Lise diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Lise diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir. Daha önce üniversiteye kayıtlı olduğu için lise diploması elinde olmayan öğrenciler, kayıtlı olduğu kurumdan kaydını sildirmeli ve lise diplomasını teslim almalıdır. Henüz liseden mezun olamayan öğrenciler, liselerinden mezun olamadıklarını bildiren belge almalıdır. Kayıt sırasında lise diplomasının aslı görevliler tarafından görüldükten sonra fotokopisi Üniversitede kalacak ve diplomanın aslı öğrenciye iade edilecektir. Lise Diploması elinde olmayan adayların e-devlet sisteminden alınan Lise Mezuniyet Belgesi kabul edilmektedir.)
- 1 adet vesikalık fotoğraf (arkasına isim soyisim yazılmalı)
Not: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra belirtmiş olduğunuz mail adresinize “kesin kayıt belgesi gönderilecektir.
Öğrenci İşleri Direktörlüğü
Telefon :0212 610 10 10
E-Posta : ogrenciisleri@kent.edu.tr
Web sayfası :www.kent.edu.tr
Kayıt Alanı :Cihangir Mahallesi Sıraselviler Caddesi No:71 34433 Beyoğlu / İSTANBUL